• 1 TLS z wizytą na Radomskim lotnisku

• W dniu 30 października 2023 uczniowie ZSZ z Góry Kalwarii specjalność Technik Lotniskowych Służb Operacyjnych brali udział w warsztatach na lotnisku Warszawa - Radom.

Podczas warsztatów zostali zapoznani z procedurami, funkcjonowaniem oraz zasadami eksploatacji lotniska.

Warsztaty przebiegały w bardzo miłej i przyjaznej atmosferze. Należy je koniecznie powtórzyć .

Lotnictwo czeka na nowych adeptów.

Z lotniczym pozdrowieniem. ✈️

• Wycieczka do Muzeum Literatury Polskiej w Warszawie

• Wycieczka do Muzeum Literatury Polskiej w Warszawie – życie, twórczość oraz działalność polityczna Adama Mickiewicza

W piątek 27.10. uczniowie technikum oraz liceum ogólnokształcącego brali udział w wycieczce do Muzeum Literatury Polskiej w Warszawie. Celem wycieczki była wystawa poświęcona życiu, twórczości oraz działalności politycznej Adama Mickiewicza.

Wystawa – zorganizowana w dwusetną rocznicę urodzin poety – prezentuje najcenniejsze mickiewicziana z kolekcji własnej Muzeum. Oprócz autografu Grażyny, strony rękopisu Pana Tadeusza, można tu zobaczyć fragmenty listów Mickiewicza, czy pierwodruki jego dzieł, niekiedy z dedykacjami. Liczne pamiątki, wśród nich obrazek z nowogródzkiego domu i kuferek podróżny, z którym poeta go opuścił, meble z gabinetu w paryskim Arsenale, przedmioty należące niegdyś do jego żony, Celiny z Szymanowskich, fotografie i wizerunki rodzinne – pochodzą z pozyskanych w latach 1952-1953, 1974, 1978 zasobów wnuczki Marii Mickiewiczówny, prawnuka Jerzego Góreckiego, oraz wdowy po najmłodszym synu Józefie – Luizy Mickiewiczowej. Wystawa pokazuje, jak Mickiewicz – należący do pierwszego pokolenia „Polaków urodzonych w niewoli” – stawał się romantykiem, dla rodaków także wieszczem; drogę poety do III części Dziadów i Pana Tadeusza. Zaprezentowano różnorodną działalność polityczną Mickiewicza na emigracji, od artykułów w Pielgrzymie Polskim po misję polityczno-wojskową w Turcji, podobnie jak wcześniejsze, podporządkowaną “sprawie narodowej”.

Ekspozycja obejmuje ponad sześćset eksponatów, z których większość jest opisana w bogato ilustrowanym katalogu. Katalog nie obejmuje również obiektów włączonych do ekspozycji już po jej otwarciu w 1998 roku (np.„Listy Braci Polskiej” z 1846 roku czy Franciszka Tepy „Portretu Adama Mickiewicza” z 1857 roku, w owalu). To czwarta w historii Muzeum wystawa prezentująca Adama Mickiewicza i jego epokę.

• 1 LOG i 1 TGB w Otwocku Wielkim

• W środę 25 października uczniowie klas 1 LOG i 1 TBG wraz z  wychowawcami odwiedzili Pałac Bielińskich w Otwocku Wielkim. Pierwszoklasiści zwiedzili Muzeum Wnętrz i uczestniczyli w muzealnej lekcji historii,dzięki której poznali historię tego miejsca i Patrona Szkoły. Po zwiedzaniu uczniowie miały czas na integrację ,w której nie przeszkodziła kapryśna pogoda.

• Turniej Klas Mundurowych Warsaw Deyna Cup w Rembertowie

Przy jesiennej aurze 7 drużyn rozegrało spotkania systemem każdy z każdym.

Każdy mecz naszego zespołu to oddzielna historia.

1 - ZSZ im. Bielińskiego w Górze Kalwarii - LO im. Joachima Lelewela w Żelechowie 1:1

„Badanie się drużyn” i asekuracja. Obejmujemy prowadzenie i kontrolujemy spotkanie. Na 4 minuty do końca spotkania, za celowe zagranie ręką nasz zawodnik otrzymuje żółtą kartkę i przez 2 minuty gramy w osłabieniu. Nasza drużyna gra bez straty bramki. Po wejściu zawodnika po zakończonej karze od razu mamy sytuację bramkową pod bramką drużyny z Żelechowa. Niewykorzystane sytuacje się odwracają. Strzelony rzut karny za atak w nogi kończy spotkanie wynikiem 1:1.

2 - ZSZ im. Bielińskiego w Górze Kalwarii - ZS Kazimierza Wielkiego w Kruszwicy 1:0

Drużyna z Kruszwicy ma przewagę w całym spotkaniu. Interwencje naszego bramkarza, słupek, poprzeczka, spojenie. Przewaga wzrostu, siły i zgrania a mimo wszystko to nasz zespół strzela jedyną bramkę w spotkaniu.

3 - ZSZ im. Bielińskiego w Górze Kalwarii - ZS im. Staszica w Otwocku 0:6

Drużyna z Otwocka okazała się najsilniejszym zespołem który nie stracił w turnieju żadnej bramki. W mecz „weszliśmy” wierząc że mamy dzisiaj szczęście. Niestety to nie wystarczyło. Koncentracji i konsekwencji gry ubywało razem z utratą sił. To spotkanie odkryło nasze przygotowanie do turnieju.

4 - ZSZ im. Bielińskiego w Górze Kalwarii - CXXV LO im. Waldemara Milewicza 0:3

Dobra gra w środku na początku spotkania dawała szansę na uzyskanie prowadzenia. Niestety, po stracie bramki następuje załamanie formacji i uwidoczniło braki  wspólnych treningów.

5 - ZSZ im. Bielińskiego w Górze Kalwarii - ZS Solec nad Wisłą 1:0

Mecz walki, wielkiej motywacji DRUŻYNY, wiary we własne możliwości i przede wszystkim zaangażowania. Konsekwencja gry daję naszemu zespołowi prowadzenie. Brak doświadczenia (albo raczej złe nawyki boiskowe) skutkują żółtą kartką (wykluczenie z gry 2 minuty) na początek za dyskusje i za dalsze dyskusje - czerwona kartka. Gramy w osłabieniu. Zespół z Solca nad Wisłą gra bardzo nerwowo, śpieszy się. Pełna mobilizacja i konsekwencja w naszym zespole. Mamy dwie okazje bramkowe. Niestety niewykorzystane. Za faul na naszym zawodniku czerwoną kartkę otrzymuje zawodnik z Solca. 1:0 wygrywamy.

6 - ZSZ im. Bielińskiego w Górze Kalwarii - LXXII LO im. gen. Jakuba Jasińskiego 1:2

Mecz o miejsce 3. Gramy bardzo dobrze. Utrata bramki nie podcięła nam skrzydeł. Szybko odrabiamy straconego gola. Mamy przewagę. Coraz bliżej jesteśmy strzelenia bramki. Oba zespoły słabną kondycyjnie. Indywidualne umiejętności zawodnika drużyny przeciwnej przeważyły losy spotkania.

Podsumowanie:

Dawno nie gościliśmy w Rembertowie. Przyjechaliśmy na turniej nawiązać kontakty i „wrócić do gry” jak bywało to przed pandemią.

Zobaczyliśmy organizację i poziom rywalizacji. Nabraliśmy doświadczenia i motywacji do treningów. 5 miejsce cieszy aczkolwiek zostawia niedosyt.

Najważniejsze: Przyjechaliśmy jako Zespół Szkolny wyjechaliśmy jako Drużyna.

• Odliczamy godziny do odjazdu…

• Już w sobotę grupa uczniów z naszej szkoły wraz z opiekunami wyjedzie na spotkanie młodzieży do Niemiec, do Burglengenfeld w Bawarii. Gościć będzie nas szkoła Johannes-Fischer Gymnasium. Spotkanie realizowane jest w ramach projektu historycznego Stolen Memory i nie byłoby możliwe bez współpracy z Polsko-Niemiecką Współpracą Młodzieży. Instytucja ta rozpatruje wnioski szkół przyjętych do współpracy i udziela znacznego dofinansowaniu. Wspiera organizację projektu i edukuje nauczycieli. Wsparcia finansowego udzielił również Powiat Piaseczyński, za co również jesteśmy bardzo wdzięczni.

Do wyjazdu przygotowywaliśmy się już od maja poprzedniego roku – zapoznawaliśmy się z grupą niemiecką, organizowaliśmy dokumenty, rozmawialiśmy o projekcie. Byliśmy kontakcie z niemieckimi rodzinami, u których mamy zamieszkać.

Trzymajcie za nas kciuki, wrócimy z bagażem wspomnień i obiecujemy Wam o wszystkim opowiedzieć. Będziemy starali się w miarę możliwości przekazywać Wam foto-relację.

Joanna Matysiak

• Dzień Edukacji Narodowej

• 13 października w naszej szkole obchodzony był Dzień Edukacji Narodowej. Obchody tego święta połączone były z Dniem Patrona Szkoły oraz ślubowaniem klas pierwszych.

Uroczystości rozpoczęły się o godz. 8:30

od podniesienia flagi państwowej na maszt, uroczystego odśpiewania hymnu Polski oraz przytoczenia życiorysu Marszałka Franciszka Bielińskiego.

Następnie o godz. 10 rozpoczęło się uroczyste ślubowanie klas 1 TBG, 1 TEL, 1 LOG, 1 LOP, 1 BF,1 BMW i 1 BEL.

Asystę honorową wystawiła klasa IV LOG, wartę honorową klasa II LOP.

• Zajęcia fotograficzno-przyrodnicze

• W dniu 12 października 2023 roku w naszej szkole odbyły się zajęcia fotograficzno-przyrodnicze w terenie. Zostały poprowadzone z udziałem przyrodnika i fotografa z Chojnowskiego Parku Krajobrazowego - panem Pawłem Fabijańskim.

Głównym celem tego programu było zainteresowanie uczestników fotografią przyrody.

Zorganizowano konkurs z nagrodami ksiazkowymi. Pierwsze miejsce w kategorii LIŚĆ otrzymali: Patrycja Ogrodnik i Sebastian Zawiślak z klasy 2 Lop.

Pierwsze miejsce z kategorii DRZEWO otrzymali Joanna Góraj z klasy 3 Lop oraz Magda Szymaniak z 3 Log.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy a wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za wspaniałą pracę i zaangażowanie.

Organizatorzy: Alicja Leszczyńska i Aneta Mielczarek

• Wizyta klas 3 log, 3bfw i 4 log w Otwocku Wielkim

• 6 października klasy 3 LOg, 3 Bfw i 4 LOg miały okazje podziwiać Pałac Wnętrz w Otwocku Wielkim, który był własnością rodziny Marszałka Franciszka Bielinskiego, patrona naszej szkoły. Pałac powstał pod koniec lat 80-tych XVII wieku na sztucznej wyspie na jeziorze Rokola. Podczas pierwszej wojny światowej pałac został zniszczony. W latach 70. pałac został przejęty przez Urząd Rady Ministrów i odrestaurowany z przeznaczeniem na obiekt rządowy. W czasie stanu wojennego w pałacu internowany był Lech Wałęsa. W latach 90. pałac został przekazany Kancelarii Prezydenta W 2004 użytkownikiem pałacu w Otwocku Wielkim zostało Muzeum Narodowe w Warszawie, które utworzyło w nim swój oddział – Muzeum Wnętrz i udostępniło obiekt dla zwiedzających.

• Mistrzostwa szkoły w piłce koszykowej 3x3

• 4.10.2023r. odbył się szkolny turniej w piłkę koszykową 3x3.

Do rywalizacji zgłosiło się 9 zespołów. Wszyscy zawodnicy wykazali się dużym zaangażowaniem i wolą gry. Braki w umiejętnościach nadrabiali ambicją.

Po zaciętej rywalizacji starsi uczniowie nie dali szans uczniom z klas pierwszych.

Dziękujemy Wszystkim za udział.

Zapraszamy na zajęcia Szkolnego Koła Sportowego (SKS).

Ze Sportowym Pozdrowieniem RS@RS

• Wizyta na granicy polsko-białoruskiej

• Placówkę SG w Mielniku odwiedzili 4 października uczniowie  klasy II naszego LO o profilu ochrona granicy panstwowej. Wizyta odbyła się w ramach szkolnego programu innowacji pedagogicznej mającego na celu wychowanie uczniów w duchu patriotyzmu, pielęgnowaniu tradycji narodowych i pamięci walk w obronie granic i niepodległości Polski oraz kształtowaniu postaw obywatelskich.

W trakcie spotkania z komendantem placówki młodzież miała okazję zapoznać się z zadaniami realizowanymi przez funkcjonariuszy Straży Granicznej. Zaprezentowano również sprzęt na co dzień używany w służbie. Szcególną uwagę i zainteresowanie wzbudziły drony. Obrazowanie z powietrza z użyciem HPD Prometheus H2 wraz z dedykowanymi akcesoriami może pomóc w zidentyfikowaniu lokalizacji osób nielegalnie przekraczających granicę, a następnie ocenić poziom ryzyka jak wyjasnił funkconariusz\operator. Wizyta odbyła się  na pasie granicy państwowej, gdzie omówione zostały zasady poruszania się i zachowania w strefie nadgranicznej oraz przebieg i oznakowanie linii granicy państwa.

W drodze powrotnej młodzież miała okazję odzwiedzić odkrywkową kopalnie kredy a następnie pojechali na Świętą Górę Grabarka czyli miejsce, gdzie od stuleci podążają prawosławni pielgrzymi.

Na koniec tej wyprawy odbyło się integracyjne ognisko na którym nie zabrakło pysznych pieczonych kiełbasek i słodkości.

Po regeneracji w godzinach wieczornych wróciliśmy do Góry Kalwarii - zmęczeni ale zadowoleni.

• Z wizytą w muzeum regionalnym

•  W dniu 29 września uczniowie klasy II TG i II TB podczas pieszej wycieczki mieli okazję poznać ciekawostki związane z miastem – Góra Kalwaria. Odwiedziliśmy miejsca pamięci: cmentarz ewangelicko-augsburski, żydowski, katolicki, Sanktuarium św. ojca Stanisława Papczyńskiego tzw. Wieczernik. Głównym celem była jednak wizyta w Muzeum Regionalnym Bożeny i Wojciecha Prus – Wiśniowskich. Przewodnikami byli sami właściciele, którzy zapoznali nas z historią naszego regionu. W muzeum można podziwiać pamiątki z szeregu krajów Europy, Azji i Afryki, które upamiętniają podróże Państwa Prus – Wiśniowskich. Placówka powstała w 1989 i mieści się na tzw. „Syjonie” – wzniesieniu, na którym niegdyś stały dominikańskie zabudowania klasztorne. W skład ekspozycji wchodzą także liczne kopie dokumentów dotyczące historii miasta, militaria pochodzące z okresu II Rzeczypospolitej oraz powojennego, wytwory lokalnego rzemiosła, stroje: ludowe oraz zakonne. Pogoda dopisała i humory też…

• "Lekcje z ZUS"

• W piątek 29.09. uczniowie technikum ekonomicznego brali udział w lekcjach z ZUS. „Lekcje z ZUS” kształtują świadomość młodzieży, uczą przy tym by być wzajemnie odpowiedzialnym wobec osób, które przynależą do innych pokoleń (zasady solidaryzmu społecznego), a ponadto dają praktyczną wiedzę przyszłym przedsiębiorcom. Uczniowie w ramach projektu edukacyjnego Lekcje z ZUS biorą udział w Olimpiadzie ZUS. I etap (szkolny) odbędzie się 28 listopada 2023 r.

• Ogólnopolski Dzień Budowlańca

• 27-28 września 2023r. w Brwinowie obył się  -  Ogólnopolski Dzień Budowlańca organizowany przez Stowarzyszenie Edukacji  Budowlanej. W firmie BLACHOTRAPEZ były  super szkolenia, pokazy i …oczywiście obowiązkowa integracja. Naszą Budowlankę reprezentowały uczennice Marysia Jakubowska i Klaudia Jarosz z klasy II TB.

• Biegi przełajowe

• Dnia 27 września 2023r, na Górkach Szymona w Zalesiu Górnym odbyły się Mistrzostwa Powiatu w Indywidualnych Biegach Przełajowych. Naszą szkołę reprezentowało piętnaście osób. Czwórka, awansowała do kolejnego szczebla: K. Błachnio, W. Kołodziej, B. Rokita i P. Gryczka. Gratulujemy wszystkim zawodnikom i życzymy sukcesów na zawodach miedzypowiatowych

• Wizyta ambasadora Olimpiady "Zwolnieni z teorii"

• W dniu 19.09. odwiedził naszą szkołę Kacper wielokrotny zdobywca "Złotego Wilka" prestiżowej nagrody Olimpiady "Zwolnieni z teorii". Kacper opowiedział nie tylko o Olimpiadzie, ale także o zrealizowanych swoich projektach społecznych, za które zdobył najwyższe trofea.

W ramach Olimpiady uczniowie zakładają i realizują własne projekty społeczne przy wsparciu platformy zwolnienizteorii.pl.

Za zrealizowany w praktyce projekt uczestnicy uzyskują międzynarodowe certyfikaty biznesowe, sygnowane m.in. przez Project Management Institute ATP. Osoby zainteresowane realizacją własnych projektów społecznych proszę o kontakt z dr Agnieszką Chabowską-Litka - certyfikowanym nauczycielem "Zwolnionych z teorii", która udzieli nie tylko wszystkich niezbędnych informacji, ale także pomoże na każdym etapie realizacji projektu.

• Mistrzostwa Gminne w Indywidualnych Biegach Przełajowych

• W dniu 25 września 2023 r. na Stadionie Miejskim w Górze Kalwarii odbyly się Mistrzostwa Gminne w Indywidualnych Biegach Przełajowych. Naszą szkołę reprezentowało 16 zawodników i zawodniczek. Wszyscy przeszli do kolejnego etapu, czyli zawodów powiatowych. Gratulujemy! Szczególne uznanie dla zawodników, którzy zajęli najwyższe lokaty: Paweł Gryczka - I miejsce, Bartosz Rokita - ll miejsce, Jakub Jastrzębski - lll miejsce, Klaudia Błachnio - Il miejsce. Teraz trzymamy kciuki za kolejne starty.